Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Методична скарбничка » Розробки уроків

Основи здоров"я 4 клас" Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи "
[ Викачати з сервера (1.31 Mb) ] 17.01.2015, 18:08

Тема. Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи.

Мета:  визначити, які небезпечні ситуації можуть статися поза домівкою чи школою, дати зрозуміти учням, до яких наслідків може призвести неуважність та неслухняність, на основі різних ситуацій дати елементарні знання про правила поводження під час прогулянки;

розвивати абстрактне і логічне і абстрактне мислення, вміння розв'язувати ситуації, пам'ять, увагу;

виховувати почуття поваги до ближнього, працювати над збереженням здоров'я кожної особистості.

Обладнання: плакат із сонечком, промінчики, картки із ситуаціями, квіточки для роботи в групах, галявина "Щоб не сталося біди, пам'ятай про це завжди!", презентація.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він пізнавальний і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І радісно промовим "Добрий день!".

- Надворі так зимно, холодно. Мабуть, вам, як і мені, дуже не вистачає літнього сонечка. Сьогодні на урок я взяла його з собою. Але у нього так мало промінчиків. Та якщо ми будемо гарно працювати на уроці, будемо старанними і уважними, то зможемо подарувати сонечку багато промінців, а воно в свою чергу зігріє нас своїм теплом.

Візьміть у долоньки промінчик, заплющте на секундочку оченята, згадайте щось приємне, усміхніться. Давайте відправимо наш гарний настрій всій школі!

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Діти, погляньте на екран. Ви впізнаєте цих героїв?

- З якої казки вони завітали?

- Пригадайте, у яку біду вони потрапили?

- Як ви вважаєте, чому?

(На екрані поступово з'являються семеро козенят, Червона Шапочка, Буратіно, Півник з казки "Кіт та півень")

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

-Мабуть, ви не раз чули по телевізору, читали в Інтернеті про зникнення безвісти дітей та дорослих. Отож, сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися уникати небезпечних ситуацій поза межами школи, домівки. Спробуємо зрозуміти, як важливо бути уважними та слухняними, щоб не потрапити у біду, як герої наших казок. А ще ми створимо свої правила безпечної поведінки під час прогулянок.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Правила "п'яти не"

- Чому дітям небезпечно самостійно гуляти в небезпечних місцях?

- Я дуже хочу, щоб ви завжди залишались здоровими та неушкодженими, тому відкрию вам секрет  правила "п'яти не".

Робота над правилами у підручнику на с.92. Учні зачитують правила, обговорюють за запитаннями вчителя:

- Чому не можна вступати в розмову з незнайомцем?

- Чому не можна затримуватись по дорозі зі школи додому?

- Чому не можна сідати в автомобіль до незнайомця, навіть тоді, коли він пропонує щось привабливе?

- Чому не можна гратися надворі до настання темряви?

- Чому не можна заходити до ліфта, під'їзду, коли там знаходиться незнайома людина?

- Розгляньте уважно малюнок на с.92 і поміркуйте, як діти можуть привернути своєю поведінкою увагу людей зі злими намірами?

2. Безпечна поведінка в натовпі

- Всі ви досить часто відвідуєте людні місця: кінотеатр, концерт, лікарню, кафе та ін. Здавалося б, небезпеки немає, б ви не залишаєтесь наодинці з незнайомцем. Та, на жаль, може виникнути інша проблема - натовп. При виникненні непередбачуваних ситуацій (пожежа, землетрус) людей охоплює паніка. Кожен думає сам за себе, люди починають хаотично рухатись.

Щоб уникнути подібних ситуацій, в усіх місцях, де збираються люди, пожежники розробляють план евакуації - спеціальний план, у якому стрілочками вказують напрям руху до запасного виходу.

- Давайте поглянемо на екран і ще раз зачитаємо визначення слів, а також основні правила безпеки (плакат "Безпечна поведінка в натовпі").

- Діти, я вам раджу, куди в би не прийшли, в першу чергу знайти план евакуації і ознайомитись з ним.

3. Фізкультхвилинка "Україно, ми твоя надія"

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в групах

- Давайте складемо власні правила, допомагаючи розібратись в ситуаціях, що сталися з дітьми через неуважність та неслухняність. Я пропоную об'єднатись в групи і разом створити галявину "Щоб не трапилось біди, пам'ятай про це завжди!", "виростивши" на ній квіти з правилами.

Вчителю слід нагадати правила роботи в групі, чітко дозувати час.

- Отож, кожна група отримує на картці ситуацію і квітку. Уважно прочитайте і порадьте, якого правила слід було дотриматись. Запишіть його на квітці.

Ситуація 1

Галинка прогулювалася містом. До неї підійшла привітна молода жінка. Галинка не помітила, як розповіла незнайомці де живе, коли батьків не буває вдома.

Наступного дня квартиру дівчинки пограбували.

Яке правило можна скласти для Галинки?

Ситуація 2

Вова дуже поспішав на тренування з футболу. Коли він збирався переходити дорогу, поруч зупинився гарний автомобіль. Водій, якого хлопчик не знав, запропонував його підвезти. Вова зрадів такій нагоді. Ввечері хлопчик не з'явився додому.

Яке правило знадобиться в такій ситуації?

Ситуація 3

Дві подружки так загралися, що й не помітили настання темряви. Повертаючись додому, на них чекала неприємна зустріч з хуліганами.

Що порадите дівчаткам?

Ситуація 4

Ігор вирішив прогулятися після уроків. Хлопчик так поспішав, що забув повідомити про це маму. Ігор так захопився прогулянкою, що заблукав. Додому повернувся вже затемна. На нього чекала схвильована мама і серйозна розмова.

Що сказала мама сину?

Ситуація 5

Оксанка - велика модниця. Вона завжди одягає на прогулянку багато прикрас. Ще й телефон новенький не забуває прихопити. І похизуватися любить. От і потрапила одного разу до рук злодіїв.

Яке правило забула дівчинка?

Ситуація 6

Дві маленькі сестрички поверталися додому. Біля під'їзду вони побачили неприємного на вигляд незнайомця, який слідував за ними. Дівчатка одразу згадали мамині слова і залишились надворі.

Чому навчила їх мама?

Обрані представники зачитують та пояснюють правило і прикріпляють квітку на галявину.

-Діти, погляньте, яку корисну справу ми зробили. Робота ваша не марна, адже тепер ви можете поділитися цими правилами зі своїми друзями, щоб і вони ніколи не потрапляли в небезпечні ситуації поза межами школи та домівки.

2. Гра "Розумний м'ячик"

- Ми з м'ячиком хочемо перевірити, чи знаєте ви місця, де може утворитися натовп. Кидаючи м'яч, я називаю місце, а ви висловлюєте свою думку і повертаєте його.

(Лікарня, ліс, школа, мітинг на майдані, парк, стадіон, кінозал, бібліотека, громадський транспорт, кабінет директора, концерт на площі, їдальня, супермаркет)

Рекомендую учням починати свою відповідь словами "Я вважаю...", "На мою думку..." і т.д.

VI. Підсумок. Рефлексія

- Яку корисну справу зробили?

- Які труднощі виникали?

- Що вдалося найлегше?

- Візьміть свій промінчик, і намалюйте на ньому смайлик, який покаже ваш настрій від уроку.

- Дуже приємно, що всі ви радісні і усміхнені. Подаруйте свій промінчик сонечку, нехай і воно буде щасливим.

- Дякую вам, діти, за урок. Ви були активні, кмітливі, виховані, давали гарні повні відповіді, сумлінно виконували завдання. Сподіваюсь, на все життя запам'ятали наші правила і будете ними користуватись

Категорія: Розробки уроків | Додав: Julia
Переглядів: 2866 | Завантажень: 139 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: