Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті і те, що зацікавило

Додатки до "Інтерактивні технології особистісно-зорієнтованого навчання"

Додатки до "Інтерактивні технології особистісно-зорієнтованого навчання"

Метод «Асоціативний кущ»

  Один із улюблених методів моїх учнів. Суть методу полягає в тому, що одним словом визначається тема, над якою проводитиметь­ся робота, а учні згадують, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Дуже часто пропоную учням прослухати музичний твір з переглядом картинок на визначену тему. Це наштовхує учнів на певні асоціації, а також розвивається естетичний смак. Спо­чатку висловлюються найстійкіші асо­ціації, потім — другорядні. Відповіді фіксуються у вигляді своєрідно­го «куща», який поступово «розрос­тається». Цей метод універсальний, адже може використовуватися під час вивчення будь-якої навчальної дисципліни і на всіх етапах уроку. Метод цінний тим, що діти фантазують і не бояться висловлюватись, адже не існує неправильних відповідей -  кожен висловлює те, що відчув.

 

Метод «Навчаючи - учусь»

 Такий вид навчальної діяльності надає учням можливість взяти активну участь у навчанні та передачі своїх знань однокласникам під час уроку.

Основне завдання вчителя – правильно організувати роботу і чітко дозувати час на її виконання.

Використання цього методу дає загальну картину понять і фактів, що їх необхідно вивчити на уроці, а також викликає певні запитання та підвищує інтерес до навчання.

Наприклад, під час уроку читання на тему «Англійська народна казка. «Сорочаче гніздо», застосувала з учнями даний метод. Кожна дитина отримала картку з описом гнізда пташки. За відведений час  вони знайомились з отриманою інформацією, уточнювали, чи правильно вони зрозуміли матеріал, готувалися презентувати свою розповідь однокласникам.

Наступним етапом було  - поділитися своєю інформацією з іншими учнями та самому дізнатися про певну інформацію від них (одночасно говорити можна тільки з однією особою).

Учасники уважно слухали інформацію інших, намагалися отримати і запам'ятати якомога більше інформації, за необхідності робили короткі нотатки.

Коли всі поділилися та отримали інформацію, був підведений підсумок, де діти розповідали, про що дізналися від інших.

Як результат, за досить короткий час учні якісно оволоділи максимальною кількістю інформації.

          Використання дидактичних ігор у навчально-виховному процесі початкових класів пояснюється їх сутністю: діти вико­нують навчальні завдання, що подаються в цікавій формі, і таким чином оволодівають уявленнями та навичками застосування набутих знань у нових ситуаціях.

Часто використовую дидактичні ігри під час усної лічби на уроках математики. На дошці розміщую вирізані фігурки різноманітних предметів. Запрошую своїх учнів «на чаювання», пригощаю «яблучками»,  запасаємось «рукавичками» на зиму. Отримати все це дуже просто – потрібно лише розв’язати приклад. Під час цієї гри активізується робота навіть слабших учнів, адже всім хочеться отримати подаруночок.

 

Гра «Розумний м’ячик»

Гру використовую під час актуалізації опорних знань на будь-якому уроці. Діти дуже люблять «розумний» м’ячик. В невимушеній обстановці ми повторюємо таблицю множення, перекладаємо слова на англійську мову, добираємо ознаки предметів, спільнокореневі слова і т.д.

Дана гра значно активізує розумову діяльність учнів, адже, всім кортить впіймати м’ячик. А впіймавши, обов’язково маєш відповісти на запитання, яке він з собою приніс.

 

 

«Робота в парах»

Робота в парах дає час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння вести дискусію й переконувати співрозмовника. Під час роботи в парах можна швидко виконувати вправи, які за інших умов потребують великої затрати часу: обговорити короткий текст, завдання; зробити редагування письмової роботи один одного; порівняти записи, зроблені в класі; скласти загадку чи математичний вираз та ін.

 

«Робота в групах»

Групова робота – можливість виявити себе як особистість. Проаналізувавши основні форми групової організації навчальної діяльності молодших школярів, переконалася, що групова робота на уроці — це форма організації навчання на основі співробітництва зі спільною навчальною метою і чітко розподіленими завданнями для кожного, що спонукає дитину мислити критично.

Мої учні на уроках, позаурочних заходах завжди готові працювати разом і отримують задоволення від такої взаємодії. Але через невміння узгодити свої дії з діями інших дехто швидко втрачає інтерес до цієї форми роботи. Тому намагаюсь підтримати і розвинути зацікавленість до різноманітних форм групової роботи: групи за складністю завдань, робота в малих групах, рольові групи.

«Акваріум» 

Окрім вирішення дидактичних завдань "Акваріум" допомагає удосконалювати навички роботи в малих групах, формувати комунікативну культуру та розвивати практичне мислення.

Інколи є кілька шляхів розв’язання логічної задачі, тому доцільно поділити клас на 3-4 групи. Одна з них в центрі утворює маленьке коло. Учасники цієї групи обговорюють свій варіант  (3-5 хвилин). Інші учні класу слухають, не втручаючись у хід обговорення.

Потім кожна група, по черзі займаючи місця в центрі класу, пропонує свій варіант розв’язання задачі.

Як результат – обирається найраціональніший варіант.

«Рольова гра»

Головна мета  розвивати здібності школярів, прищеплювати уміння приймати правильні рішення. У рольових іграх виявляються особистість учня, його здібності та перспективи на майбутнє.

Урок читання в 1 класі. Тема: "Звук [ж] і літера Ж”. Учнів можна запросити на день народження літери Ж  і звука [ж]. Кожна група отримує особливе завдання – запросити гостей

- казкових персонажів, до складу імен яких входить звук [ж];

- принести подарунки: квіти, книги, ляльковий одяг;

- приготувати святкові гостинці з цим звуком;

- запросити дітей в іменах яких є цей звук.

Таким чином діти в цікавій формі знайомляться із звуком .

Дуже часто використовую рольову гру на уроках англійської мови. Наприклад, під час розігрування діалогів «At the Shop», у цікавій формі ефективно були засвоєні назви іграшок, дієслова may, take, want, а також структура побудови речень англійською мовою.

Впевнено можу сказати, що систематичне використання ігор підвищує ефективність навчання

 

Категорія: Мої статті і те, що зацікавило | Додав: Julia (10.01.2014)
Переглядів: 584 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: